lördag 15 maj 2010

Hundfotografering på Hammarö

Hej!

Idag har jag varit på Hammarö Brukshundsklubb och erbjudit porträttbilder av Portugisiska vattenhundar.
Det är Portisträff där i helgen.

Jag fick erbjudande att komma dit och sätta upp en studio och plåta hundar åt dem som ville ha lite fina porträtt på sina voffsingar, det var iaf några stycken hundar som blev plåtade trots det blöta vädret som var på förmiddagen.
Det blev en del blöta fötter så det var många tassavtryck på bakgrunden efter dagens slut =) 
ovan:
Här har jag haft min studio idag..  Tog bilderna direkt in i datorn, på så vis kunde jag namnge bilderna för varje hund lite enklare, det underlättar när man ska skicka ut rätt bilder till rätt hundägare =)

höger:
Sista bilden för dagen blev ett experiment med ultravidvinkel och hundporträtt =)
Försökte få till en bild där huvudet ser större ut än kroppen. Ganska gulligt och annorlunda =)






Hoppas på fler såna här tillställningar i sommar!

Om du/ni tillhör en hundklubb så kan jag gärna komma till er under en aktivitetsdag och erbjuda porträttering av era hundar!
Ring eller maila mig!

Ha det så bra allihop! Och kommentera gärna =)



Inga kommentarer: